FJÄRILAR I VÅR NÄRHET Söndag 14 juni

Samling på Ådalsbyn i centrala Sollefteå kl 10. Vi gästas av Lars Pettersson, Lunds universitet och ansvarig för Svensk dagfjärilsövervakning. Efter en introduktion på Ådalsbyn åker vi till Österåsens hälsohem för att titta på fjärilar i deras fina trädgård. Ta med matsäck och gärna kamera och kikare om du har. Avslut ca kl 14.

Obligatorisk anmälan till Naturskyddsföreningens Kansli Mitt, senast den 12 juni: maria.danvind@naturskyddsforeningen.se, eller 073-275 17 36. Max 30 personer.

Pga corona kan vi inte ha någon organiserad samåkning. Men du som inte har bil och bor i Sollefteå kan åtminstone vara med på Ådalsbyn, kl 10 till ca kl 11.30. Där får du lyssna på Lars Petterssons introduktion och vi kommer även titta runt i omgivningarna efter fjärilar innan vi åker vidare till Österåsen.

Alla anmälda ansvarar för att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer när vi träffas. Anmäl dig inte, alternativt avboka din anmälan om du inte känner dig fullt frisk!