Fågelpromenader tisdag 5 maj och tisdag 12 maj

Hej medlemmar!
Har ni hört några vårfåglar? Följ med Naturskyddsföreningen för att lyssna! Går bra att ta med vänner som inte är medlemmar också. Vi ordnar två fågelpromenader under kommande tisdagar, på corona-säkert sätt:

– Tisdag 5 maj BRUKET-ÖVERGÅRD: Samling kl 18.30 vid bron (södra brofästet) ut till Hågestaön i centrala Sollefteå. Vi går tillsammans längs älven upp till Övergård och Trefaldighetsdalens naturreservat. Hoppas få höra några nyanlända sångare. Ta gärna med handkikare om du har! Promenaden blir totalt ca 5 km.
– Tisdag 12 maj BJÖRKÅBRUK: Samling kl 18.30 vid gravfältet i Björkåbruk, 2 mil öster om Sollefteå. Se https://www.lansstyrelsen.se/download/18.2e0f9f621636c84402722d4e/1528100688089/Holm-Björkå värdebeskrivning [Y47].pdf
Här går vi en sträcka på ca 1,5 km längs älven och tillbaka över Björkå gravfält. Här finns chans att höra och se bl a skogsduva och mindre hackspett. Ta gärna med handkikare!
Kontaktperson Maria Danvind: 073-275 17 36.

VÄLKOMMEN önskar Styrelsen!