Kretskonferensen blir digital!

I år kommer vi på grund av coronapandemin att hålla kretskonferensen digitalt fördelat på två kvällar, 28/2 och 1/3.
Temat för konferensen är ”Biologisk mångfald” och vi kommer att få höra ett antal föredrag om bland annat ”Operation Vilda bin”, Stadsängar i Örnsköldsvik och hur du kan locka pollinerande växter till din trädgård.
Dessutom kommer ”Årets pollinatör 2020”, Ebba Werner, på besök, och kretsens egna Emma Andersson kommer berätta om det återkommande projektet Pina en lupin i Nordingrå.
Alla medlemmar är välkomna att delta!
Kom ihåg att anmäla dig på länken senast 25/2.
Om Ebba Werner och hennes blomstrande vägkanter kan du läsa mer om i vår medlemstidnings Sveriges Natur, som intervjuade henne i somras. Med lien i högsta hugg 🙂